Subject: Ettepanek mootorsõidukimaksu täiendamiseks – hävinenud sõidukite vabastamine maksust
From: "Merle Laks" <[email-masked]>
To: "vana RAM Info"
Date: Thu, 24 Apr 2025 17:29:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Ettepanek mootorsõidukimaksu täiendamiseks – hävinenud sõidukite vabastamine 
maksust

Soovin juhtida Teie tähelepanu olulisele probleemile seoses 
mootorsõidukimaksuga. Palun võtta kiiremas korras arutlusele ja menetlusse 
seaduse täiendamise ettepanek, mille kohaselt ei tuleks mootorsõidukimaksu 
maksta nende sõidukite eest, mis on hävinud (nt liiklusõnnetuse tõttu).

Meil on teada konkreetne juhtum, kus 7. jaanuaril 2025 toimunud 
liiklusõnnetuse tagajärjel hävines sõiduk täielikult ning selle kahju 
hüvitas kindlustus. Vaatamata sellele tuleb kehtiva süsteemi kohaselt selle 
auto eest siiski tasuda mootorsõidukimaksu, kuigi sõidukit enam ei 
eksisteeri ega ole kasutuses.

Et selliseid ebaõiglasi olukordi vältida, teen ettepaneku, et seadust 
täiendataks tagasiulatuvalt alates 01.01.2025, vabastades maksukohustusest 
hävinenud ja kasutusest lõplikult kõrvaldatud sõidukid.

Arvestades, et esimene maksetähtaeg läheneb kiiresti, on oluline reageerida 
kohe. Mida kauem seaduse täiendamisega venitada, seda enam tekitab see 
sekeldusi maksukohustuslastele ning suureneb vajadus hilisemate 
tagasimaksete järele.

Ootan väga, et toetaksite vastava muudatuse kiiret menetlemist.

-- 

Lugupidamisega,

Merle Laks

Juhatuse liige

Mob.+372 56911898

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Daemon Raamatupidamisbroo

(paljude ettevõtete nimel)